Bankowość dla klientów detalicznych, małych firm i agrobiznesu
Bankowość dla klientów instytucjonalnych i wspólnot mieszkaniowych
Bankuj mobilnie. Aktywuj aplikację Pocztowy.
Informujemy, że z dniem 1 stycznia 2023 r. Bank Pocztowy S.A. wprowadza zmiany w „Regulaminie kredytowania Mikroprzedsiębiorstw oraz wybranych Klientów segmentu Przedsiębiorstw w Banku Pocztowym S.A.”, (zwanym dalej „Regulaminem”) wynikające z:
1. aktualizacji zapisów dotyczących zapewnienia pełnej zgodności działania Banku z wymogami wymogów art. 28 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie indeksów stosowanych jako wskaźniki referencyjne w instrumentach finansowych i zmieniające dyrektywy 2008/48/WE i 2014/17/UE oraz rozporządzenie (UE) nr 596/2014 (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 171, str. 1 ze zm.) oraz z Ustawą z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom” – w art. 64 i 85 określa zasady wprowadzenia Zamiennika kluczowego wskaźnika referencyjnego (na podstawie art. 23c BMR) w zakresie:
oraz zmiany dotyczące:
2. aktualizacji danych kontaktowych dedykowanych dla Infolinii oraz treści komunikatu w obecnym brzmieniu: „Infolinia Banku Pocztowego. Dzień dobry.” (Rozdział VIII § 22 ust. 3 pkt. 2)
Podstawą prawną zmian opisanych powyżej jest § 20 ust. 1 Regulaminu.
Zgodnie z § 21 ust. 3 Regulaminu, Kredytobiorca ma prawo przed datą proponowanego wejścia w życie zmian wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat z tego tytułu. Brak sprzeciwu Kredytobiorcy wobec proponowanych zmian przed proponowaną datą ich wejścia w życie jest równoznaczny
z wyrażeniem zgody na ich obowiązywanie. W przypadku wypowiedzenia Umowy, Kredytobiorca jest zobowiązany do zwrotu Bankowi niespłaconej kwoty kredytu wraz z należnymi Bankowi odsetkami i kosztami
w terminie 30 dni od dnia złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy.