Informujemy, że z dniem 1 lutego 2023 r. Bank Pocztowy S.A. wprowadza zmiany w „Taryfie opłat i prowizji związanej z obsługą klientów z segmentu Agrobiznesu w Banku Pocztowym S.A.”, (zwanej dalej „Taryfą”)
Zmiany w Taryfie obejmują Część 2 w zakresie:
a) dodanie zapisu „wycofane z oferty” dla produktów oferowanych przez Bank Pocztowy S.A. w:
- Rozdziale 1 – Rachunki bankowe - Pocztowe Konto Agrobiznes/Rachunek Dotacyjny;
- Rozdziale 2 – Rachunki bankowe – Rachunek VAT;
- Rozdziale 7 – Kredyty;
b) zmiany wysokości opłat za czynności i usługi oferowane przez Bank Pocztowy S.A.:
- Prowadzenie rachunku Pocztowe Konto Agrobiznes w PLN (rozdz. 1 poz. 1) – dodanie w przypisie postanowienia w brzmieniu: „(tzn. przynajmniej raz dokonać transakcji przy użyciu kodu PIN)”,
- Złożenie zlecenia stałego, realizowane przez:
a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej/ usługę bankowości telefonicznej3) (konsultant)
b) usługę bankowości elektronicznej
(rozdz. 1 poz. 3.1) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 0 zł od każdego założenia,
- Realizacja zlecenia stałego na rachunek w innym banku, przez:
a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej / usługę bankowości telefonicznej (konsultant)
(dotychczasowo - rozdz. 1 poz. 3.1, po zmianie - rozdz. 1 poz. 3.2 ) - zmiana opłaty z 1 zł na 2,50 zł,
- Przelew wewnętrzny w PLN (z rachunku VAT w Banku na rachunek VAT w Banku), realizowany przez: a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej/ drogą korespondencyjną/ usługę bankowości telefonicznej (konsultant), od każdego przelewu; b) usługę bankowości elektronicznej (rozdz. 2 poz. 2) - usunięto zapis w Taryfie,
- Przelew zewnętrzny w PLN (z rachunku VAT w Banku na rachunek VAT w innym banku), realizowany przez:
a) placówkę Banku lub Poczty Polskiej/usługę bankowości telefonicznej (konsultant), b) usługę bankowości elektronicznej (rozdz. 2 poz. 3) - usunięto zapis w Taryfie,
- Sprawdzenie salda w bankomacie (rozdz. 4 poz. 2.4) - zmiana opłaty z 1 zł na 2 zł,
- Zmiana numeru PIN w bankomacie (rozdz. 4 poz. 2.5) - zmiana opłaty z 0 zł na 1,50 zł,
- Wydanie kolejnego nowego PIN do karty płatniczej, za każdy kolejny PIN (rozdz. 4 poz. 2.7) – zmiana opłaty z 0 zł na 5 zł i dodanie postanowienia, iż opłata pobierana jest za każdy kolejny PIN,
- Wypłata gotówki w kraju z bankomatów wyznaczonych sieci (rozdz. 4 poz. 3.3) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 0 zł za każdą transakcję,
- Wypłata gotówki w kraju w pozostałych bankomatach (rozdz. 4 poz. 3.4) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 10 zł za każdą transakcję,
- Wypłata gotówki z bankomatów za granicą (poza obszarem EOG) (rozdz. 4 poz. 3.5) – poprzednio brak pozycji w Taryfie aktualnie opłata 3,6% od kwoty wypłaty min. 12 zł za każdą transakcję,
- Wypłata gotówki z bankomatów za granicą (w krajach EOG) (rozdz. 4 poz. 3.6) – poprzednio brak pozycji w Taryfie, aktualnie opłata 12 zł za każdą transakcję,
- Wypłata gotówki w kraju w ramach usługi cash back na terenie kraju (rozdz. 4 poz. 3.7) – zmiana opłaty z 0 zł na 2 zł,
- Wypłata gotówki z terminala płatniczego na terenie kraju i za granicą (rozdz. 4 poz. 3.7) – zmiana opłaty z 0 zł na 5zł,
- W przypadku pozytywnej decyzji kredytowej, prowizja za odnowienie/ podwyższenie/ obniżenie/ prolongatę kredytu/ pożyczki/ limitu (rozdz. 7 poz. 1.1) – skorygowanie opisu opłaty - usunięcie „rozpatrzenie wniosku o udzielenie kredytu/ pożyczki/ limitu, pobierana jest na poczet prowizji za udzielenie” , brak zmiany wysokości opłaty,
- W przypadku pozytywnej decyzji kredytowej i rezygnacji Klienta, prowizja za odnowienie /podwyższenie/ obniżenie/ prolongatę kredytu/ pożyczki/ limitu, pobierana jest na wezwanie Banku (rozdz. 7 poz. 1.2) –skorygowanie opisu opłaty - usunięcie „rozpatrzenie wniosku o udzielenie” , brak zmiany wysokości opłaty,
- Udzielenie kredytu (rozdz. 7 poz. 2.1) - usunięto zapis w Taryfie,
- Udzielenie refinansowania (rozdz. 7 poz. 2.2) - usunięto zapis w Taryfie,
- Wydania promesy udzielenia kredytu (rozdz. 7 poz. 3.3) - usunięto zapis w Taryfie,
- Wydanie pisemnego uzasadnienia odmowy w zakresie zmiany warunków kredytu (rozdz. 7 poz. 3.13) – dodanie stawki 23% VAT w kolumnie opłaty, brak zmiany wysokości opłaty.
Podstawą prawną zmian w Taryfie jest § 33 ust. 1 pkt 1), 2), 3) „Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków oraz wydawania i obsługi kart płatniczych dla klientów segmentu Agrobiznesu w Banku Pocztowym S.A.”.
W Taryfie wprowadzono ponadto inne zmiany o charakterze redakcyjnym nie mające wpływu na wzajemne zobowiązania stron.
Bank Pocztowy S.A. informuje, że proponowane zmiany w zakresie Taryfy wejdą w życie w dniu 1 lutego 2023 r. W przypadku braku akceptacji zaproponowanych zmian, mają Państwo prawo, przed terminem wejścia zmian w życie, zgłosić sprzeciw wobec nich lub wypowiedzieć umowę bez ponoszenia opłat, ze skutkiem od dnia poinformowania Państwa o zmianach, nie później jednak niż od dnia, w którym te zmiany zostałyby zastosowane. Oświadczenie o odmowie przyjęcia zmian, bądź wypowiedzenie Umowy należy przesłać do Banku lub złożyć w dowolnej placówce Banku lub placówce Poczty Polskiej. Brak oświadczenia o odmowie przyjęcia zmian lub wypowiedzenia Umowy w powyższym terminie oznacza ich akceptację.
W przypadku, gdy zgłoszą Państwo sprzeciw w wyżej wskazanym terminie, ale nie dokonają Państwo wypowiedzenia Umowy, wygasa ona 31 stycznia 2023 r.
Pełna treść zmienionej Taryfy dostępna jest w placówkach Banku, Poczty Polskiej i na stronie internetowej Banku Pocztowego S.A.