1. Wypełnij Wniosek o restrukturyzację kredytu dla Klientów detalicznych. -
Do wniosku możesz załączyć dokumenty potwierdzające przyczyny powstania
zaległości. Jeśli kredyt jest udzielony kilku kredytobiorcom, wniosek
musi być podpisany przez każdego z nich.
- Do wniosku załącz kopie dowodów osobistych.
2. Przedstaw dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody:
- w przypadku umowy o pracę:
zaświadczenie o źródle i wysokości dochodów na formularzu Banku,
wyciągi bankowe lub wydruki z rachunku bankowego z potwierdzeniem
wpływów wynagrodzenia za ostatnie 3 m-ce lub zaświadczenie ZUS o opłaconych składkach lub o podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie
społeczne za okres ostatnich 3 m-cy,
- w przypadku działalności gospodarczej:
zeznanie podatkowe PIT za rok ubiegły potwierdzone przez właściwy Urząd
Skarbowy, zestawienie z podatkowej księgi przychodów i rozchodów za rok
bieżący (w przypadku rozliczania się w formie KPiR), podsumowanie
ewidencji przychodów za rok bieżący (w przypadku rozliczania się w formie ryczałtu), decyzja właściwego US o aktualnej wysokości podatku (w
przypadku rozliczania się w formie karty podatkowej), aktualne
zaświadczenie US o niezaleganiu w podatkach oraz zaświadczenie ZUS o niezaleganiu w składkach ubezpieczeniowych,
- w przypadku renty/emerytury:
decyzja o przyznaniu lub ostatniej waloryzacji renty/emerytury oraz
odcinek renty/emerytury lub wyciąg bankowy/wydruk z rachunku bankowego
potwierdzający wysokość otrzymywanego świadczenia; w przypadku renty
przyznanej na czas określony – dokument potwierdzający na jaki okres
renta została przyznana.
W przypadku innych źródeł dochodu prosimy o kontakt telefoniczny: (52) 34 99 591 w celu ustalenia zakresu wymaganych dokumentów.
3. W przypadku utraty źródła dochodów przez przedstaw dokumenty potwierdzające ten fakt.
Uwaga:
Bank uzależnia restrukturyzację od wyniku oceny sytuacji finansowej
Kredytobiorcy. W przypadku obniżonej zdolności do spłaty Bank może
wymagać przystąpienia do umowy osoby trzeciej osiągającej dochód.
4. Przygotowany komplet dokumentów możesz:
- złożyć osobiście w najbliższej placówce Banku Pocztowego
- przesłać listownie na adres: Bank Pocztowy S.A. Departament Kredytów Trudnych,
ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz,
- przesłać elektronicznie na adres: restrukturyzacja@pocztowy.pl
Po
dostarczeniu wymaganych dokumentów, Bank podejmie decyzję o restrukturyzacji lub odmowie restrukturyzacji. W trakcie analizy wniosku
Bank może zażądać przedłożenia dodatkowych dokumentów. Do czasu wydania
przez Bank decyzji o restrukturyzacji Kredytobiorca jest zobowiązany do
spłaty kredytu zgodnie z aktualnym harmonogramem spłaty rat. O decyzji
zostaniesz poinformowany listownie. Za zmianę warunków umowy Bank może
pobrać opłatę wg Taryfy Opłat i Prowizji stosowanych przez Bank Pocztowy
S.A. dla Klientów detalicznych.