Bankowość internetowa

Bankowość internetowa

Bankowość internetowa Pocztowy24 dla Klientów instytucjonalnych i mieszkalnictwa dostępna pod adresem biznes.pocztowy.pl

O bankowości:

System bankowości internetowej Pocztowy24 to prosty w obsłudze i wygodny dostęp do produktów bankowych. Umożliwia szybki dostęp do środków zgromadzonych na Twoim koncie, a także do wybranych usług finansowych – przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Bankowość dostępna jest pod adresem biznes.online.pl

Co daje bankowość:

ico

masz wygodny dostęp do informacji o wszystkich swoich produktach bankowych

ico

sprawdzisz i eksportujesz historię transakcji, pobierzesz wyciąg z rachunków w różnych formatach

ico

zrealizujesz i zaplanujesz przelewy przez internet, w tym paczki przelewów

ico

złożysz wniosek o nowe produkty

ico

wyślesz wniosek o wydanie nowego numeru PIN do karty

ico

łatwo założysz i zlikwidujesz lokaty

Bezpieczna bankowość

Bezpieczeństwo bankowości internetowej

Nasze systemy bankowości internetowej spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Pamiętaj jednak, że bezpieczeństwo operacji wykonywanych w bankowości internetowej zależy w równym stopniu od Banku, jak i od Ciebie. Zapoznaj się z podstawowymi informacjami na temat bezpiecznego bankowania.

Jak bezpiecznie korzystać z bankowości

Zobacz jak...
krok po kroku

Obejrzyj filmy instruktażowe o tym jak wykonywać podstawowe operacje w Pocztowy24 dla Klientów instytucjonalnych.

Zobacz videoprzewodniki

Masz pytania? My mamy odpowiedzi

Tak, aby pobrać wyciąg w Pocztowy24 przejdź do zakładki „Zobacz historię”, a następnie ustaw filtr wskazując konto. Po wybraniu konta i zakresu czasowego historii transakcji w dolnej części ekranu zobaczysz przycisk „Pobierz historię”. Klikając w „Pobierz historię” zostaniesz przeniesiony na nowy ekran z możliwością wyboru „Eksportu z listy transakcji” lub „Pobierz wyciąg”. Zaznaczając drugą opcję będziesz miał możliwość zdefiniowania produktu, wybrania miesiąca lub dnia, którego wyciąg ma dotyczyć oraz formatu w jakim będziesz mógł wygenerować plik wyciągu.

Aby dokonać blokady hasła do usługi Pocztowy24 skontaktuj się z Bankiem poprzez Infolinię (52 3499 499) lub udaj się do placówki Banku. Twój dostęp do systemu Pocztowy24 zostanie zablokowany także po trzeciej próbie logowania z niepoprawnym hasłem. Jeżeli posiadasz aktywny dostęp do usługi Bankowości telefonicznej, możesz dokonać blokady hasła do Pocztowy24 po zalogowaniu do serwisu telefonicznego dzwoniąc na Infolinię Banku (52 3499 499).

Jeżeli nie chcesz wykonywać przelewów pojedynczo, możesz dodać je do tzw. paczki płatności. Za pomocą paczki płatności, jednym kliknięciem myszki, zrealizujesz wszystkie płatności zgromadzone w paczce płatności. Aby dodać przelew do paczki, wykonując standardowy przelew zewnętrzny, po sprawdzeniu wprowadzonych danych płatności, wybierz opcję „Zatwierdź później”. System zaprezentuje okno wyboru paczki, do której ma zostać dodane zlecenie (możesz dodać zlecenie do jednej z istniejących paczek lub utworzyć nową). Zlecony przez Ciebie przelew zostanie dodany do paczki płatności. Po dodaniu wszystkich płatności do paczki należy przejść do „Paczki płatności” z ekranu głównego systemu Pocztowy24, a następnie wybrać paczkę i kliknąć „Autoryzuj”.  Zostaniesz poproszony o zatwierdzenie operacji otrzymanym kodem SMS lub za pomocą certyfikatu. Wtedy płatności zgromadzone w paczce zostaną zrealizowane.

Płatność składki na rzecz ZUS dokonasz poprzez "Przelew Zewnętrzny", jako przelew zwykły na indywidualny rachunek składkowy płatnika. Po zalogowaniu się do Pocztowy24, wybierz z ekranu głównego ikonkę "Przelew zewnętrzny". Uzupełnij dane transakcji. Następnie sprawdź poprawność wprowadzonych danych i zatwierdź operację otrzymanym kodem SMS lub za pomocą certyfikatu.

Korzystając z usługi Pocztowy24, masz możliwość wykonania przelewu podatkowego. Odbiorcą takiego przelewu może być wybrany Urząd Skarbowy (system umożliwi Ci wybór urzędu z listy rozwijanej) lub inny organ podatkowy (tu masz możliwość wpisania dowolnego numeru rachunku). Aby wykonać przelew, po zalogowaniu do serwisu bankowości, wybierz ikonę „Przelew podatkowy”. Po uzupełnieniu danych, zostaniesz poproszony o zatwierdzenie operacji otrzymanym kodem SMS lub za pomocą certyfikatu. Przelewy podatkowe realizowane są tylko w walucie PLN.

Masz możliwość samodzielnej zmiany danych kontaktowych w Pocztowy24. Aby tego dokonać, po zalogowaniu, skorzystaj z opcji „Ustawienia” u dołu strony, a następnie przejdź do zakładki „Dane użytkownika”. Po jej otwarciu wybierz opcję „Zmień” przy interesujących Cię danych. Jeżeli dokonasz zmian, zostaniesz poproszony o ich potwierdzenie za pomocą kodu SMS lub certyfikatu. Zmiany numeru telefonu dokonasz wyłącznie za pośrednictwem Infolinii (52 3499 499) albo w placówce Banku lub Poczty.

Aby dokonać zmiany hasła zaloguj się do Pocztowy24, a następnie wybierając w dolnej części ekranu przycisk „Ustawienia” – skorzystaj z opcji zmiany hasła. Jeżeli posiadasz aktywny dostęp do usługi Bankowości telefonicznej, możesz dokonać zmiany hasła po zalogowaniu do serwisu telefonicznego. Wybierz opcję 2 "Odblokowanie bankowości internetowej", a następnie opcję 1 - jeżeli posiadasz NIK i 6-cio cyfrowe hasło do rozmów z konsultantem na Infolinii Banku (52 3499 499).

Przelew, który zlecisz ze swojego konta w dniu wolnym od pracy, zostanie zarejestrowany w momencie zlecenia. Automatycznie zmniejszy on kwotę Twoich dostępnych środków na koncie. Samo zaksięgowanie nastąpi jednak z datą najbliższego dnia roboczego. Jeśli zatem wykonujesz przelew, gdzie ważna jest data nadania przelewu, pamiętaj, aby wykonać przelew w dzień roboczy.

Numer możesz zmienić dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499), bądź w placówce Banku lub Poczty. W placówce Banku nowy numer telefonu będzie wprowadzony podczas Twojej rozmowy z pracownikiem. W placówce Poczty – pracownik zleci realizację zmiany numeru telefonu. Zmiana ta powinna zostać wykonana w ciągu 2 dni roboczych.

W takiej sytuacji skontaktuj się z nami poprzez Infolinię (52 3499 499) lub udaj się do placówki Banku lub na Pocztę. W placówce Banku podaj nowy numer telefonu. Pracownik wprowadzi go do bazy. Na Poczcie – pracownik zleci realizację zmiany numeru Twojego telefonu. Zmiana ta powinna zostać wykonana w ciągu 2 dni roboczych. Jeśli masz aktywną usługę Bankowości telefonicznej możesz zadzwonić na Infolinię (52 3499 499) wówczas konsultant natychmiast dokona zmiany podczas Waszej rozmowy.

Nasz serwis transakcyjny Pocztowy24 jest obsługiwany przez różne przeglądarki. Możesz skorzystać z wymienionych wersji i wszystkich następnych wersji przeglądarek:
  • Internet Explorer w wersji 7.x, ,
  • Mozilla Firefox w wersji 3.x,
  • Chrome w wersji 10.x ,
  • Opera w wersji 15.x;
  • Safari w wersji 4.x (tylko Mac OS),
  • Polecamy regularne aktualizowanie przeglądarki i korzystanie z najnowszej wersji.

W zależności od tego, jakiej przeglądarki internetowej używasz w adresie internetowym zobaczysz zieloną lub żółtą zamkniętą kłódkę. Oznacza to, że korzystasz z szyfrowanego połączenia potwierdzonego specjalnym certyfikatem. Certyfikat bezpieczeństwa potwierdza poprawność szyfrowanego połączenia. Certyfikaty wystawiane są przez niezależne instytucje certyfikujące. W przypadku bankowości internetowej Pocztowy24, taką instytucją jest Symantec Corporation. Po kliknięciu w ikonę kłódki zobaczysz szczegóły dotyczące certyfikatu, z których dowiesz się, że został on wystawiony dla witryny biznes.pocztowy.pl.

Korzystanie z bankowości internetowej jest bezpieczne, jeżeli stosujesz kilka podstawowych zasad bezpieczeństwa. Ważne też jest to, w jaki sposób przechowujesz wszystkie narzędzia używane w systemie bankowości internetowej (NIK, hasło, plik i hasło do certyfikatu lub telefon i kartę SIM). Twój komputer powinien być zabezpieczony zgodnie z zaleceniami producenta systemu, posiadać zainstalowany program antywirusowy z aktualnymi bazami wirusów. Pamiętaj też, żeby system, przeglądarka i aplikacja Java były aktualizowane na bieżąco. Uważaj na komputery publiczne, dostępne na przykład w kafejkach internetowych – nie polecamy logowania się do bankowości z tego typu komputerów. Przy każdym połączeniu z bankowością internetową upewnij się, że połączenie nawiązane pomiędzy komputerem, a serwerem Banku jest szyfrowane. Wówczas adres rozpoczyna się od https:// Ikona zamkniętej kłódki jest graficznym potwierdzeniem połączenia szyfrowanego.

chat z konsultantem