PocztowyID

PocztowyID

Potwierdzaj swoją tożsamość zdalnie w bankowości internetowej Banku Pocztowego

Czym jest PocztowyID

PocztowyID to usługa zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem usługi Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) – mojeID w serwisach internetowych komercyjnych i publicznych.

Dzięki usłudze PocztowyID można potwierdzać swoją tożsamość w sposób prosty i bezpieczny. Warunkiem jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej Banku Pocztowego . 

Dzięki PocztowyID możesz już teraz, bez wychodzenia z domu:  

  • wykupić polisę ubezpieczeniową,  
  • przedłużyć umowę z operatorem sieci komórkowej,  
  • założyć konto na stronach wybranych dostawców usług komercyjnych, 
  • oraz załatwić wiele innych spraw.  

Już niedługo dzięki PocztowyID będzie można również korzystać online z usług dostawców publicznych: 

  • Założyć Profil Zaufany, 
  • Uzyskać dostęp danych urzędowych (rejestrowych, podatkowych, zdrowotnych, ubezpieczeń społecznych w takich serwisach jak: IKP, ePUAP, CEIDG). 

Pełną listę dostawców usług komercyjnych i publicznych znajdziesz tutaj.

Korzyści z usługi PocztowyID

ico

Wygoda i oszczędność czasu - załatwiasz sprawy online, bez wychodzenia z domu

ico

Dostępność - możliwość skorzystania z usług dostawców komercyjnych z różnych branż a także wkrótce z usług administracji publicznej

ico

Bezpieczeństwo i prostota - potwierdzasz swoją tożsamość za pośrednictwem Banku, z którego usług korzystasz na co dzień

Kto może skorzystać z PocztowyID?

  • Każda pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca PESEL i ważny dokument tożsamości oraz, 
  • zweryfikowana przynajmniej raz podczas wizyty w placówce Banku lub Poczty Polskiej oraz,  
  • posiadająca dostęp do bankowości Pocztowy24 lub aplikacji mobilnej Pocztowy

Jak utworzyć PocztowyID?

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej lub do aplikacji mobilnej. 
  2. Wejdź w sekcję „Ustawienia” i wybierz „PocztowyID”.   
  3. Kliknij przycisk „Utwórz”.
  4. Zobaczysz ekran ze swoimi danymi, które wejdą w skład PocztowyID oraz oświadczenia, których akceptacja jest niezbędna do uruchomienia usługi.
  5. Zweryfikuj swoje dane, zapoznaj się z Regulaminem PocztowyID i zaakceptuj wymagane oświadczenia.
  6. Kliknij przycisk „Zatwierdź”.
  7. Potwierdź dyspozycje utworzenia Środka Identyfikacji Elektronicznej dostę pną metodą uwierzytelnienia.

Szczegółowe instrukcje tworzenia znajdziesz tutaj



Jak skorzystać z PocztowyID?

  1. Na stronie dostawcy usług wybierz potwierdzenie tożsamości z mojeID.
  2. Kliknij logo Banku Pocztowego i zaloguj się do bankowości internetowej Pocztowy24.  
  3. Jeśli nie utworzyłeś jeszcze PocztowyID  – utwórz go.
  4. Jeśli posiadasz już PocztowyID – zweryfikuj swoje dane zaprezentowane na ekranie, zaakceptuj treść Regulaminu PocztowyID i wyraź zgodę na przekazanie danych do Dostawcy Usługi.
  5. Po wyrażeniu zgód i uwierzytelnieniu dyspozycji hasłem sms zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę dostawcy usługi oraz nastąpi wylogowanie z bankowości internetowej.

Masz pytania? My mamy odpowiedzi!

  1. Na stronie dostawcy usług wybierz potwierdzenie tożsamości z mojeID.
  2. Kliknij logo Banku Pocztowego i zaloguj się do bankowości internetowej Pocztowy24.
  3. Jeśli nie utworzyłeś jeszcze PocztowyID – utwórz go.
  4. Jeśli posiadasz już PocztowyID – zweryfikuj swoje dane zaprezentowane na ekranie, zaakceptuj treść Regulaminu PocztowyID i wyraź zgodę na przekazanie danych do Dostawcy Usługi.
  5. Po wyrażeniu zgód i uwierzytelnieniu dyspozycji hasłem sms zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę dostawcy usługi oraz nastąpi wylogowanie z bankowości internetowej.

Taką możliwość udostępnimy już wkrótce. Obecnie masz możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości tylko u dostawców usług komercyjnych.

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej lub do aplikacji mobilnej.  
  2. Wejdź w sekcję „Ustawienia” i wybierz „PocztowyID”. 
  3. Kliknij przycisk „Szczegóły”

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej lub do aplikacji mobilnej.   
  2. Wejdź w sekcję „Ustawienia” i wybierz „PocztowyID”. 
  3. Kliknij przycisk „Unieważnij”.

Nie, jeśli dane wchodzące skład środka identyfikacji elektronicznej ulegną zmianie to PocztowyID zostanie automatycznie unieważniony i konieczne będzie jego ponowne utworzenie.

Nie,  w Banku Pocztowym możesz utworzyć tylko jeden środek identyfikacji elektronicznej – PocztowyID. Kolejny środek identyfikacji elektronicznej możesz utworzyć, ale w innym Banku.

Tak, PocztowyID jest wydawany na okres 3 lat. Po upływie tego czasu środek identyfikacji elektronicznej zostanie automatycznie unieważniony i konieczne będzie ponowne jego utworzenie.

Jeśli Twoje dane ulegną zmianie, środek identyfikacji elektronicznej również zostanie automatycznie unieważniony.

Korzystanie z PocztowyID jest bezpieczne. Przed udostępnieniem Klientom PocztowyID był weryfikowany przez KIR (Krajową Izbę Rozliczeniową), który jest dostawcą usługi mojeID oraz poddano to rozwiązanie niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia niezbędne wymagania nałożone na Dostawców Tożsamości (Bank) przez europejskie regulacje dotyczące środków identyfikacji elektronicznej (eIDAS). Ponadto dane w PocztowyID nigdy nie są udostępniane automatycznie. Za każdym razem potwierdzenie tożsamości Klienta realizowane poprzez przekazanie danych ze środka identyfikacji elektronicznej odbywa się za zgodą Klienta, po zalogowaniu się do bankowości internetowej, zaakceptowaniu wymaganych oświadczeń i uwierzytelnieniu ww. operacji. Sama transmisja danych odbywa się natomiast przy wykorzystaniu zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za które odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).

  • każda pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca PESEL i ważny dokument tożsamości oraz, 
  • zweryfikowana przynajmniej raz podczas wizyty w placówce Banku lub Poczty Polskiej oraz,posiadająca dostęp do bankowości internetowej Pocztowy24 lub aplikacji mobilnej Pocztowy (do przekazania danych w celu potwierdzenia tożsamości niezbędny jest dostęp do bankowości internetowej, samo utworzenie Środka Identyfikacji Elektronicznej możliwie jest zarówno w bankowości internetowej, jak i aplikacji mobilnej).

Jeśli otrzymałeś komunikat o konieczności udania się do Placówki Banku lub Poczty Polskiej w procesie utworzenia PocztowyID to najpewniej nie spełniasz któregoś z poniższych wymagań:

  • nie jesteś osobą pełnoletnią i/lub nie posiadasz numeru PESEL lub,
  • Twoim dokumentem tożsamości zarejestrowanym w Banku nie jest dowód osobisty, mDowód lub paszport polski (lub dokument jest nieważny)
  • nie mieliśmy możliwości weryfikacji Twojej tożsamości w placówce Banku lub Poczty Polskiej, ponieważ dotychczas korzystałeś z naszych usług jedynie w sposób zdalny lub ten fakt nie został odnotowany w systemach Banku. 

W takiej sytuacji udaj się do Placówki Banku lub Poczty Polskiej i poproś pracownika o aktualizację Twoich danych zarejestrowanych w Banku i/lub poproś o wypełnienie oświadczenia potwierdzającego weryfikację Twojej tożsamości na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej lub do aplikacji mobilnej. 
  2. Wejdź w sekcję „Ustawienia” i wybierz „PocztowyID”. 
  3. Kliknij przycisk „Utwórz”.
  4. Zobaczysz ekran ze swoimi danymi, które wejdą w skład PocztowyID oraz oświadczenia wymagane do zaakceptowania.
  5. Zweryfikuj swoje dane, zapoznaj się z Regulaminem PocztowyID i zaakceptuj wymagane oświadczenia.
  6. Kliknij przycisk „Zatwierdź”.
  7. Potwierdź dyspozycje utworzenia Środka Identyfikacji Elektronicznej otrzymanym hasłem sms.

Środek Identyfikacji Elektronicznej to najprościej mówiąc, wyselekcjonowany zbiór Twoich danych, zarejestrowanych w Banku, dzięki któremu możesz potwierdzić swoją tożsamość online. Ponieważ zbiór ten jest przekazywany przez Bank tylko wtedy, gdy Ty o tym zdecydujesz za pośrednictwem bankowości internetowej, a dane te zostały wcześniej przez Bank pozyskane od Ciebie i potwierdzone. Podmiot, do którego wysyłane są dane otrzymuje potwierdzenie Twojej tożsamości, co umożliwia korzystanie z jego usług.

PocztowyID to Twój Środek Identyfikacji Elektronicznej, dzięki któremu potwierdzisz swoją tożsamość online. PocztowyID bazuje na mechanizmach zapewnianych przez usługę KIR - mojeID. Zaletą jest jego dostępność w Twojej bankowości internetowej, z której przecież tak często korzystasz.

mojeID to usługa Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR), dzięki której możesz potwierdzić swoją tożsamość online. Rozwiązanie to pozwala np. wykupić polisę ubezpieczeniową, przedłużyć umowę z operatorem sieci komórkowej, wykupić polisę na życie czy założyć konto na stronach wybranych dostawców usług komercyjnych. Dzięki usłudze mojeID nie musisz udawać się do punktu obsługi klienta, możesz załatwić online różne sprawy wymagające potwierdzenia Twojej tożsamości.

chat z konsultantem