Konta bankowe

Najczęściej zadawane pytania dotyczące kont osobistych, firmowych i oszczędnościowych

Konta osobiste i oszczędnościowe

By założyć u nas konto osobiste wystarczy Ci dowód osobisty. Jeśli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeśli na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, dodatkowo wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.

Jeśli nie masz 18 lat,  możesz założyć Konto w Porządku Start ze swoim Przedstawicielem ustawowym, przy czym konto będzie indywidualne osoby małoletniej. Jeśli jesteś pełnoletni, konto możesz założyć razem z drugą pełnoletnią osobą lub możesz być jedynym właścicielem konta. Współposiadacz konta powinien pochodzić z tego samego kraju.

W trosce o środowisko, dajemy Ci możliwość otrzymywania wyciągu elektronicznego. Wysyłany jest on na Twój adres e-mail. Wyciąg może też być udostępniany papierowo w placówce. Tradycyjne, papierowe wyciągi wysyłane pocztą można otrzymywać za dodatkowa opłatą wskazaną w Taryfie.

Jeśli zapomnisz, jaki masz numer konta, możesz zadzwonić na Infolinię (52 3499 499), zgłosić się do najbliższej placówki Banku, Poczty Polskiej lub sprawdzić numer bezpośrednio w serwisie Pocztowy24.

W prosty sposób możesz zaktualizować dane dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499). Zmiany dokonasz również w każdej placówce Banku i Poczty.

Konta w Porządku otwarte po 5 lutego 2023 r. są prowadzone bezpłatnie.

Twoje Konto w Porządku Start automatycznie przekształci się w wariant Konta w Porządku dla osób w wieku od 26 lat.

Wszelkie nieprawidłowości zgłaszaj pracownikom naszych placówek i operatorom Infolinii (52 3499 499). Pisemne zgłoszenie wyślij do Banku w formie listu na adres ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz lub w formie wiadomości e-mail na adres informacja@pocztowy.pl. Bank ma prawo poprosić Cię o przedstawienie pisemnego potwierdzenia reklamacji złożonej telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Konto Oszczędnościowe to dobra forma oszczędzania pieniędzy zgromadzonych na koncie. Jest to rodzaj konta o podwyższonym oprocentowaniu, które łączy zalety lokaty i konta. Możesz wpłacać i wypłacać pieniądze kiedy chcesz bez utraty odsetek. Zarabiasz więc bez konieczności "zamrażania" środków na jakiś dłuższy czas. Poza tym, za prowadzenie Konta Oszczędnościowego nic nie płacisz. Zakładając konto oszczędnościowe w bankowości elektronicznej można dodatkowo skorzystać z Mechanizmu regularnego oszczędzania, dzięki któremu możliwe jest odkładanie małych kwot z zaokrągleń przy płatnościach.

Dokonując wyboru między rodzajem kont zastanów się, do czego będzie Ci ono potrzebne. Jeśli chcesz oszczędzać, wybierz Konto Oszczędnościowe. W Banku Pocztowym nic nie płacisz za jego prowadzenie. Oprocentowanie Konta osobistego to 0%, a Twoje pieniądze na Koncie Oszczędnościowym procentują. Jeśli potrzebujesz konta do rozliczeń, przelewów, myślisz o kredycie w koncie lub chcesz mieć kartę płatniczą do konta, to odpowiednie dla Ciebie będzie konto osobiste. A może warto założyć dwa konta i korzystać ze wszystkich możliwości?

Aby założyć u nas Konto Oszczędnościowe, wystarczy Ci dowód osobisty. Jeżeli nie masz polskiego obywatelstwa, poprosimy Cię o okazanie paszportu zagranicznego. Jeżeli natomiast na stałe mieszkasz poza Unią Europejską, dodatkowo wymaganym dokumentem będzie karta pobytu.

W Banku Pocztowym zarówno założenie, jak i prowadzenie Konta Oszczędnościowego jest bezpłatne.

Zgromadzone przez Ciebie pieniądze zostaną powiększone o należne Ci odsetki, pod koniec każdego miesiąca.

Mając Konta Oszczędnościowe w Banku Pocztowym, unikniesz zbędnych formalności – Bank w Twoim imieniu opłaci obowiązkowy 19% podatek od zysków z oszczędności.

Jeżeli zdecydujesz się skorzystać z kolejnych produktów Banku, mając już konto z dostępem do Pocztowy24, bezpośrednio po podpisaniu umowy na nowe produkty, zobaczysz je w swojej bankowości.

Rozliczenia na kontach prowadzonych w Banku Pocztowym są dokonywane w polskich złotych (PLN).

Aby otrzymać przelew z zagranicy, powinieneś podać nadawcy pełny numer Twojego rachunku, składający się z 26 cyfr, poprzedzony literami PL. Nadawca przelewu może również poprosić Cię o kod SWIFT Banku Pocztowego: POCZPLP4.

Jeżeli postanowiłeś zamknąć swoje konto, wyślij pisemne oświadczenie na adres Centrali Banku w Bydgoszczy (ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz) podając w nim numer konta albo umowy oraz swoje dane z dowodu osobistego. Pamiętaj o złożeniu na oświadczeniu swojego podpisu, zgodnego z podpisem wcześniej złożonym w Banku. Możesz też wskazać przyczynę swojej decyzji. Konto zostanie zamknięte po 30 dniach od momentu otrzymania pisma przez Bank.

Pamiętaj, aby w składanej dyspozycji wskazać numer konta lub adres na który przekażemy pozostałe środki po zamknięciu Twojego rachunku.



Jeżeli w momencie zlecania płatności, na koncie nie było wystarczającej ilości pieniędzy, przelew nie zostanie zrealizowany. Po zasileniu konta należy ponownie wykonać przelew.

Oczywiście. Prowadzimy kompleksową obsługę bankową instytucji samorządowych.

Jeżeli chcesz otworzyć rachunek bieżący lub pomocniczy w Banku Pocztowym należy obok wniosku o otwarcie rachunku dołączyć dokumenty rejestrowe firmy. W zależności od formy organizacyjno-prawnej zostaniesz poproszony o przedstawienie wymaganych dokumentów. Wykaz znajdziesz tutaj: otwórz

Konta firmowe

Aby otworzyć rachunek firmowy w naszym Banku, musisz prowadzić działalność gospodarczą, być wspólnikiem spółki cywilnej lub wykonywać wolny zawód. Konto Firmowe w Banku Pocztowym umożliwi Ci wygodne zarządzanie finansami Twojej firmy.

Osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą oraz Spółki cywilne prosimy o przygotowanie następujących dokumentów:

  • umowy o zawarciu spółki cywilnej - w przypadku spółek cywilnych
  • aktualnego wydruku ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  • decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego dla celów statystycznych REGON (jeśli jest nadany i brak informacji o numerze REGON na wydruku z CEIDG)
  • decyzji o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP (jeśli brak informacji o numerze NIP na wydruku z CEIDG)
  • informacji o numerze NIP, REGON, PKD (informacje powinny być zgodne z danymi na wydruku z CEIDG)
  • informacji o posiadanych koncesjach zezwoleniach i licencjach (jeżeli podjęta działalność wymaga jej uzyskania)

Osoby fizyczne wykonujące wolne zawody:

  • dokumenty wskazane dla osoby fizycznej oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i Spółki cywilne

Wymogi dotyczące wymienionych dokumentów:

  • dokumenty muszą być przedstawione w postaci oryginałów
  • dokumenty będące wypisami z rejestrów i ewidencji muszą być sporządzone w ciągu ostatnich trzech miesięcy kalendarzowych
  • jeżeli Firmowe Konto Oszczędnościowe otwierane jest jako kolejny rachunek w ramach zawartej już Umowy produktowej, a dokumenty dotyczące posiadacza i prowadzonej działalności gospodarczej będące w posiadaniu Banku są kompletne i aktualne, nie ma konieczności ponownego składania dokumentów niezbędnych do otwarcia Firmowe Konto Oszczędnościowe.

Nie wymagamy regularnych wpłat na Twój rachunek – wpłacasz środki w dogodnym dla Ciebie momencie. Jeżeli skorzystałeś z kredytu w rachunku – częstotliwość wpłat będzie określała odrębna umowa. Jednak jeśli regularnie będziesz wpłacać na Konto Firmowe przynajmniej 2 000 zł miesięcznie, mając aktywowaną kartę Mastercard Biznes, prowadzenie rachunku firmowego wyniesie 0 zł.

  • W prosty sposób możesz sam zaktualizować adres korespondencyjny w bankowości internetowej lub dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499). Zmiany dokonasz również w dowolnej placówce Banku lub Poczty.
  • Natomiast zmianę adresu siedziby firmy wykonasz w dowolnej placówce Banku lub Poczty.

Masz kilka możliwości sprawdzenia stanu swojego konta. Możesz to zrobić za pośrednictwem w bankowości internetowej, dzwoniąc na Infolinię (52 3499 499), w dowolnej placówce Banku i Poczty. Jeżeli posiadasz kartę do rachunku – stan konta sprawdzisz również w bankomatach.

Mając Pocztowe Konto Firmowe gotówkę wypłacisz bez prowizji z bankomatów wyznaczonych sieci na terenie kraju (PKO BP S.A., Planet Cash).

Płatności

Opcja płatności Pay-By-Link jest dostępna w sklepach internetowych, które współpracują z następującymi pośrednikami płatności: dotpay i Przelewy24.

Nie. Usługa nie wymaga aktywacji i jest dostępna dla wszystkich Klientów posiadających dostęp do bankowości internetowej Banku Pocztowego.

Pay-by-link to usługa polegająca na automatycznym wypełnieniu formularza przelewu i prostej autoryzacji transakcji realizowanej przez Klienta za zakupy w sklepie internetowym.

chat z konsultantem